Fotbollsmatch

Har varit på min systersons fotbollsmatch idag. Goredon var jätte duktig, försökte bara jaga några bollar när de kom alldeles för nära, annars var det mest alla männiksor och lukter som var nästintill omöjliga att ignorera. Vi tränade lite sitt, ligg, stanna och varsågod och mot slutet så var han riktigt snabb på att lägga sig ner, snabbare än vanligt. Sedan träffade vi en fruktansvärt söt cocker spaniel som de hade klippt håret ganska kort på, men sparat mycket hår på tassarna så de såg jätte stora ut. Han såg ut som en valp fast att han var 5 år! I bilen påväg hem somnade både Goredon och jag, det var en tröttsam dag.

Kommentarer
Postat av: Sissela

Hej!
Attans vad fint du har det här! Hit ska jag skicka Tobias så att han kan påbörja Spejas utlovade dokumentering... Vad roligt med fotboll, det ska jag testa med Speja. Under veckan medverkar vi båda i mottagningen av studenter. Till Spejas förtjusning går jag klädd i pösiga overaller med massor av tingel tangel på. Varje gång jag tar fram dem hoppar hon högt av glädje då det numera betyder bus och nya människor... Idag gjorde hon nått helt otippat. Det kom upp en dam ur en källare längre fram på vår innergård och Spjea burrade upp sig och skällde ett litet skall, kaxigt att vakta mig redan tyckte jag, men ganska skönt att veta att det finns en sån gen eftersom vi bor i en liten gangsterstad...
Hur har du gjort för att träna Gordon på "ståå" (utställningsstå) Speja vill bara dra in bakbenen och gärna fåna sig samtidigt... tacksam för tipps!
kram kram
Från
Sissela & Speja

2007-08-19 @ 20:30:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback