Träningsgodis

Jag och Goredon gick till en djuraffär idag och skulle köpa något riktigt gott godis som vi kan använda när vi tränar. Just nu så använder vi Frolic bitar och dem tycker han ju om, men inte sådär riktigt mycket så att han skulle kunna göra nästan vad som helst för dem. Damen i affären tyckte att vi skulle prova "leverbitar", de där platta, hårda, bruna godisarna. Jag visste sedan innan att Goredon får gaser i magen av sådana, men då sa hon att detta var orginalet och inte någon sämre kopia. De såg inte ut som de som Goredon fått av min mamma så jag tänkte att jag väl kunde prova dem då. Nu några timmar efter att han fått smaka på dem första gången så går han runt och pruttar så det går knappt att vara i samma rum som honom.

Så nu är jag fortfarande på jakt efter bra träningsgodis, något som han tycker mycket om och som han helst inte får gaser i magen av. Min kompis Eva föreslog att jag skulle baka egna godisar av mixad lever men eftersom att jag är vegan så känner jag en starkt motbjudande känsla inför att köpa och mixa en lever. Jag köper ju hundmat med animaliska produkter i och det är ju egentligen samma sak som att gå och köpa en lever men det känns av någon anledning mycket mer fel att köpa en lever än att köpa ett hundben av grishud. Man kanske skulle kunna hitta på ett eget recept på något gott veganskt hundgodis.

Har du som läser detta något pra tips eller recept så skriv gärna ner det i en kommentar och posta den här. Det spelar ingen roll om det är vegetariskt eller animaliskt jag är glad för all hjälp jag kan få!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback