Vad är det för något?

Idag var vi ute på upptäcktsfärd för att söka bra promenadvägar och förutom en skogsväg så hittade vi även en häst i en hage. Goredon tyckte att hästen var väldigt skum och visste inte riktigt vart han skulle ta vägen. Hästen däremot tyckte att Goredon såg ut som en kul liten spelevink och ville gärna hälsa på både mig och honom. Konstigt nog så blev inte hästen rädd ens när Goredon började hoppa jämfota en halvmeter upp i luften på stället och små skälla, antagligen någon form av överslagshandling eftersom han inte visste om han skulle vara rädd eller glad eller arg. Men jag klappade på hästen och den följde efter oss tills vi kom till ett ställe där stängslet var så lågt att den kunde sträcka ner mulen så Goredon nådde att slicka på den. De var jätte söta och båda var så nyfikna på varandra. Det var en trevlig promenad, nästa gång jag går där ska jag ta med mig kameran och fota dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback