Knockelibonk

Nu kom vi precis hem ifrån en runda i skogen med mamma, där jag böjde mig ned för att plocka en kantarell. När jag tittar upp ser jag Goredon komma i full karriär rakt mot mig och innan jag hinner säga marängsviss så har han knockat mig i ögat och mina glasögon ligger helt böjda på marken. Jag grälar lite på Goredon och tar mig sedan för ögat och upptäcker att jag blöder. Det blev ingen lång kantarellrunda men det gjorde inte så mycket för det var ändå någon jäkel som varit där innan oss och plockat av de flesta. Hoppas bara inte att jag får en blåtira nu, tänkte ju åka till Halmstad på måndag och dels köpa tyg och grejer att sy ett halsband till Goredon med, men nu blir jag ju även tvungen att lämna in glasögonen på lagning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback