Valpträff 22/9

Tyvärr hade vi glömt att ladda batterierna till vår kamera så det blev inga bilder den här gången men det var bara vi och en valpfamilj till. Vi testade på apportering och spårning. Det syntes ju tydligt att Viveca hade trännat en hel del mer än oss andra så jag bestämde mig för att det var dags att sätta igång och försöka komma ikapp, så idag har vi tränat mest apport och lite spår. Vårt problem är att Goredon springer mot mig med dummien och precis när han är framme så springer han i full fart rakt förbi mig. Då vänder jag mig om så gör vi likadant på andra hållet och så håller vi på tills jag tillslut måste fånga in honom eller tills han släpper dummien på marken. Detta ser nog mer ut som någon slags tjurfäktning än apportering. Jag måste kolla upp hur jag ska bära mig åt för jag blir lite handfallen i det läget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback